Welding – Reblading

Η καρδιά του turbocharger είναι ο άξονας (turbine wheel), που υπόκειται σε πολύ ισχυρές πιέσεις. Δεδομένου ότι το turbocharger λειτουργεί υπό αυτές τις συνθήκες, συχνά προκαλούνται σοβαρές φθορές στην επιφάνεια των πτερυγίων. Έτσι, το διάκενο μεταξύ των άκρων των πτερυγίων και του cover ring μεγαλώνει, προκαλώντας μείωση της ταχύτητας περιστροφής του. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα χαμηλότερη πίεση σαρώσεως και απόδοσης της μηχανής. Επιπρόσθετα, αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου και δημιουργούνται επιπλέον φθορές στη μηχανή.

Η φθορά των πτερυγίων, που μπορεί να οφείλεται σε φυσιολογικά αίτια (πιέσεις των καυσαερίων, υψηλές θερμοκρασίες) ή σε εξωγενείς παράγοντες (bearings failures, εισροή ξένων σωματιδίων), έχει ως αποτέλεσμα τη μειωμένη απόδοση του turbocharger και την εμφάνιση αζυγοσταθμίας του άξονα, που μπορεί να οδηγήσει σε αστοχία του T/C.

Όταν η φθορά των πτερυγίων είναι μικρής έκτασης και είναι επιτρεπτή η επισκευή τους, τότε η TURBOMED S.A. έχει τη δυνατότητα να δώσει μια οικονομική και αξιόπιστη λύση, ανακατασκευάζοντάς τα με τη μέθοδο TIG (Tungsten Inert Gas). Με τη μέθοδο αυτή, τα πτερύγια, αφού πρώτα ελεγχθούν, επαναφέρονται στο αρχικό γεωμετρικό τους ανάπτυγμα, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή, με υλικό ίδιο με το αρχικό.

Επιπλέον, η μέθοδος του TIG welding εφαρμόζεται και στα Nozzle Ring, η φθορά των οποίων οδηγεί στην κακή λειτουργία του turbo. Όλη η διαδικασία, και για τα πτερύγια και για τα Nozzle Ring, πραγματοποιείται από ειδικά εκπαιδευμένους και έμπειρους τεχνικούς και συνοδεύεται από πλήρεις αναφορές μετρήσεων και παρατηρήσεων.

Είδη φθορών στα πτερύγια του turbine:

 Oval shape’s φθορά στα πτερύγια του turbine.
 Φθορά στις άκρες των πτερυγίων (corrosion).
 Ζημιά από είσοδο ξένου σώματος.

Συνέπειες από φθορά των πτερυγίων:

 Μειωμένη απόδοση του turbocharger.
 Ακτινική αζυγοσταθμία του άξονα (rotor shaft).
 Πιθανή καταστροφή του turbocharger.

Εγγύηση και αναλυτική αναφορά εργασιών (job report) δίνονται μετά το πέρας των εργασιών.

H διαδικασία της αναπτερύγωσης αποτελείται από τα εξής στάδια:

 Αποσυναρμολόγηση των πτερυγίων από το στρόβιλο (turbine wheel) και όλων των εξαρτημάτων από το στροφείο (rotor shaft).
 Καθαρισμός και επιθεώρηση του στροφείου (rotor shaft) και όλων των αποσυναρμολογημένων εξαρτημάτων.
 Καθαρισμός των πτερυγίων.
 Αποκατάσταση των πτερυγίων (rebuilding turbine blades) με αναγόμωση, χρησιμοποιώντας τη μέθοδο TIG, ώστε να επανέλθουν στο αρχικό γεωμετρικό τους ανάπτυγμα, με υλικό ίδιας σύστασης. Όλη η διαδικασία διεξάγεται από καλά εκπαιδευμένο τεχνικό προσωπικό, που χρησιμοποιεί σύγχρονο μηχανολογικό εξοπλισμό.
 Τελική διαδικασία καθαρισμού πτερυγίων (sandblasting).
 Ζύγισμα των πτερυγίων με τη χρήση ψηφιακής ζυγαριάς υψηλής ακριβείας.
 Άρμοση των πτερυγίων πάνω στον άξονα (axle).
 Αντικατάσταση του damping wire, όπου υπάρχει.
 Συναρμολόγηση όλων των εξαρτημάτων.
 Δυναμική και στατική ζυγοστάθμιση του στροφείου (rotor shaft).